niedziela, 25 marca 2012

Na dobry początek…

"Baśnie" Andersena - nauka ponadczasowych wartości.
Na dobry początek…
Klasa 1a bierze udział w projekcie "Szkoła z klasą 2.0". Naszym zadaniem na drugi semestr jest praca nad wybranym wcześniej projektem oraz prezentacja wyników pracy podczas festiwalu projektów najprawdopodobniej w maju. Nasz projekt dotyczy twórczości H. Ch. Andersena oraz wartości zawartych w wybranych przez nauczyciela "Baśniach".

Aby uczniowie zapoznali się z proponowaną im formą pracy, tematyką i stawianymi wymaganiami - na dobry początek - pochyliliśmy się razem nad baśnią H. Ch. Andersena zatytułowaną „Imbryk”. Opowiadaliśmy losy głównego bohatera, porównywaliśmy go do wzrastającego i dojrzewającego człowieka. Nazywaliśmy jego cechy charakteru oraz przemiany, jakie w nim zachodziły w trakcie burzliwego życia… Patrząc na losy Imbryka uczniowie zauważyli, że najważniejsze okazało się być piękno ukryte wewnątrz, bo uroda - nawet bez skazy - szybko przeminęła. Jako cenne wskazali tętniące dobrocią serce, pracę dla innych i bycie dla nich użytecznym.

Zajęcia wstępne i utrwalające.

Zaraz po feriach dzieci podzielone zostały na 3 grupy i otrzymały pierwsze projektowe zadanie. Wraz z rodzicami czytały wybrane dla grup baśnie. Niektórzy wysłuchali ich jako
e - booki lub obejrzeli ekranizację [bajka rysunkowa] na monitorze swojego komputera. Dnia 12 i 13 marca przystąpiliśmy do realizacji zadań związanych z projektem. Uczniowie obejrzeli prezentację multimedialną w programie Power point dotyczącą życia i twórczości Andersena. Przypomnieli sobie treść baśni ["Len", "Nowe szaty cesarza", Brzydkie kaczątko" i już dawno omawianą "Królową śniegu"]. Grupy uczestniczyły w mini turnieju wiedzy
o "Baśniach" i postaci ich autora. Zespołowo lub indywidualnie rozwiązywali zadania zawarte w kartach pracy tj. Krzyżówka z hasłem, quiz, plątaninka matematyczna, czy „mistrz sylab i głosek”... Świetnie się bawili, utrwalając jednocześnie zdobyte wiadomości.




W drugim dniu przygody z Andersenem, dzieci układały historyjki obrazkowe, dopasowywały nazwy cech charakteru, uczuć i postaw do głównych bohaterów swoich baśni. Potem jeszcze tylko odrobina zadań z treścią i ... praca plastyczna [wzory obrazów zaczerpnięte z Internetu]. Czas teraz zacząć myśleć o wykonaniu kalendarza, puzzli i gry planszowej na nasz festiwal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz