czwartek, 29 września 2011

Załorzenia i cele zajęć.

Tworzyć każdy może
Nikt nie lepiej
Nikt nie gorzej
Ważne by zabawy była
By się wielka sztuka śniła.

Celem głównym prowadzonych przeze mnie zajęć niech będzie:

• Rozbudzanie ciekawości ucznia i jego zainteresowań.
• Wspieranie rozwoju pomysłowości, kreatywności w rozwiązywaniu problemów otwartych. Wdrażanie do rozwiązywania problemów w sposób twórczy.
• Rozszerzanie wiedzy zdobywanej na lekcjach.
• Stymulowanie aktywności uczniów poprzez wzmacnianie w nich własnej wartości.
• Rozwijanie zdolności manualnych.

Będę starała się u uczniów:

Doskonalić koordynację wzrokowo ruchową i spostrzegawczość.
Kształtować pomysłowość, krytycyzm, szybkość podejmowania decyzji, oryginalność myślenia.

- Układanki z „klocków logicznych”, tangramy.

- Tworzyć fantazyjne rysunki z podanej ilości elementów [użyj tylko 2 kółek, 3 prostych, prostokąta i 5 trójkątów].

- Kończyć rozpoczęty szkic wg. własnego pomysłu.


Kształtować giętkość i płynność myślenia. Doskonalić umiejętności językowe ucznia poprzez:
-- kończenie rozpoczętego przez n-la opowiadania, historyjki.

- Odpowiedzi na pytania typu:
--Co by było gdyby trawa była czerwona?
--Co by było gdyby koła w rowerze były trójkątne? …
--Czego człowiek ma za dużo?
--Co jest kolorowe i gorące? itd.


Doskonalić percepcję słuchową i wzrokową. Pobudzać wyobraźnię.
Rozwijać motorykę dużą i małą poprzez:.

- Ilustrowanie muzyki ruchem.
- Malowanie muzyki… Namaluj ilustrację do tego co słyszysz.
- Plama wyobrażanie sobie, co przedstawia, kończenie dzieła.

Prezentowanie różnych technik plastycznych, stylów i twórców.


Prezentować niestandardowe wykorzystanie przedmiotów.


Wdrażać do wykonywania prac w sposób estetyczny, dbać o porządek w swoim miejscu pracy.
- Prace z masy solnej, papierowej, plasteliny.

Prace plastyczne wykonywać w różnych technikach:
-wydzieranki,
-wyklejanki,
-malowanie kaszą manną,
-świecą,
-tuszem.

Malowidła przestrzenne
[ z użyciem gazet, pudełek, makaronu, materiałów tekstylnych, itd.]Ponadto prace typu decoupage, frotaż

Zachęcać do przełamywania nieśmiałości.

Uczyć wglądu we własne i cudze stany emocjonalne poprzez:
- Zgadywanie, co pokazuje kolega - wprawki pantomimiczne.
- Elementy dramy kreatywnej

Inspiracją dla nauczyciela stały się publikacje prof. Krzysztofa. J. Szmidta

:) Magdalena Reczulska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz